איך קונים היום מוזיקה

25/12/2019
כתב: עמוס ברזל
מיד עם שחרורי מהצבע מתזמורת בח"א, התחלתי לעבוד בחנות תקליטים וציוד סטריאו. יום אחד נכנס לחנות בחור עם מבטא אנגלי ושאל שאלות
על התקליטים וגילה שיש לי ידע רב. לפתע הוא יצא עמד בחוץ כמה דקות מול החנות ופתאום חזר ופנה אלי ישירות ואמר אתה רוצה לעבוד בחברת תקליטים חדשה שמקימים בארץ?. ואני שזה היה כל חלומי אמרתי לו מיד כן. ככה הכול התחיל. בחברה [K-TEL] הייתי המפיק, המפיץ והעורך.
תקליטים שערכתי יצאו בארץ ובחו"ל, כשהתקליט הראשון שנמכר בארץ מעל 100,000 עותקים היה YOU, YOU, YOU,. וככה במשך 26 שנה נדדתי כמפיק מוזיקלי כמעט בכל חברות התקליטים בארץ והפקתי או ערכתי מעל 400 תקליטים וקלטות. בשנת 1987 החלטתי שאני אעשה לביתי והתחלתי להפיק לבד תכניות מוזיקליות חינוכיות.
בהתחלה בקלטות ועם התקדמות הטכנולוגיה הכל עבר לדיסקים. אני העברתי [הקלטתי מחדש] את כל התוכניות [השירים] לדיסקים שאותם אני מוכר עד היום בכל חנויות ציוד לגני ילדים בכל הארץ. ושוב העולם השתנה והיום הכול דיגיטלי. היום המוזיקה נמכרת בחנויות אינטרנטיות בשיטת סטרימינג. לא מוצר פיזי אלה דיגיטלי. החנויות המפורסמות בתחום הן: ספוטיפיי, אפל מיוזיק ואפילו יוטיוב. השנה גם אני עברתי לסטרימינג בחנות מקוונת חדשה שבה ניתן לקנות את השירים שלי לשמיעה בתשלום נמוך יותר. השירים נמצאים בענן ולאחר התשלום אתם מקבלים קוד אישי. הקוד אישי הזה פותח לכם את השירים מהדיסק שבחרתם, 24/7 למשך שנה. ככה קונים היום מוסיקה בכל העולם.
סל הקניות שלי